Dingen die ik ooit nog ga doen

Iedereen heeft wel van die dingen waar je al heel lang van droomt. En dan heb ik het niet over dingen die je als vier jarige wou (misschien nu nog steeds) zoals naar de maan of, weet ik veel, profvoetballer worden. Maar dingen die ook nog echt mogelijk zijn (profvoetballer worden is ook mogelijk natuurlijk, maar het gaat hier even over dingen die iets mogelijker zijn. Maar als je nog steeds echt profvoetballer wil worden moet je dat doen natuurlijk). Bij sommige mensen is dat bungeejumpen en bij andere is dat naar Egypte. Vandaag zal ik vertellen wat ik heel graag nog ooit eens wil doen.

1. Naar Zuid Amerika

Mijn ouders zijn, toen ze nog iets van vijfentwintig waren, naar Zuid Amerika geweest. Ze gingen naar Bolivia, Chili,  Peru en nog een paar landen (ik weet ze niet allemaal). Ik heb dus al mijn hele leven gehoord over hoe aardig de mensen daar zijn en hoe mooi het daar is (eigenlijk is dat niet waar, maar ik heb net even plaatjes opgezocht en het is daar heel mooi). Daar wil ik dus echt heel erg graag naar toe.

2. Bungeejumpen

Ja, sorry, ook ik wil graag bungeejumpen. Maar ik denk niet dat ik de enige ben. Wie gaat mee? (ik ben twaalf dus waarschijnlijk mag ik nog niet eens bungeejumpen, maar dan doe ik dat wel als ik achttien ben. Dan mag het toch?)

3. In een film spelen

Ik weet het, dit is inderdaad een van die dingen die vierjarige ook willen. Maar dat maakt even niet uit. Al is het figurant ( het liefste een hoofdrol natuurlijk maar ik ben bang dat dat niet lukt, maar als het kan wel) zelfs dan ben ik blij.

  

4. Naar Sintra (Portugal)

Ik heb net denk ik besloten dat ik overal nog wel eens heen wil, dat wordt hem niet denk ik. Maar als ik nu een plaats mocht kiezen waar ik heen zou gaan zou ik sintra kiezen. Sintra is een heel mooi plaatsje in Portugal ( google maar eens ‘Portugal Sintra’) waar ik een keer ben geweest. Het staat bekend om zijn drie kastelen, het verhaal daarachter weet ik ook niet precies, maar het is heel mooi. Toen ik daar was gingen we met een tuk tuk (je weet wel, zo’n klein autootje op drie wielen zonder ramen) en die man achter het stuur reed zo hard, dat we bij elke hobbel in de weg, een meter omhoog vlogen. Maar dat maakt niet uit, het was heel leuk maar vooral echt heel erg mooi.

Dit was het! Wat wil jij ooit nog doen?

-xxx- Lieve

 

Geef een reactie

