Spring!

Woehoe! Bijna lente! En dat vind ik fijn, want ik hou niet zo van winter. Heel koud. En nat. Laatst fietste ik naar huis en werd ik bijna van mijn fiets geblazen, zo hard waaide het. Ik ben blij dat het lente wordt. Dus vandaag, leuke dingen van lente!

1. Het weer

Als ik iets haat aan winter, is het het feit dat het heel erg koud is. Ik heb niks tegen sneeuw ( ik stond bijna te dansen toen het bij ons ging sneeuwen. Het bleek natte sneeuw te zijn, maar toch! ) maar het het blijft koud. Ook kon ik dit jaar mijn handschoenen niet vinden ( totaal mijn eigen schuld, ben ze zelf kwijt geraakt en ik heb ook geen nieuwe gekocht.) waardoor ik dus gewoon altijd koude handen had. En zo valt er nog veel meer over te zeuren. In de lente is het ook niet altijd warm, maar ik heb toch het idee dat er steeds meer mooie zonnige dagen zijn.

2. De dieren

Dat klinkt heet vaag, ” de dieren ” maar bij het woord ” lente” moet ik altijd gelijk denken aan van die rondhuppelde lammetjes die achter elkaar aanrennen op het groene gras. Ook de vogels komen terug als het lente wordt, vanmiddag zag ik ze nog in zo’n grote “V” over me heen vliegen. En de dieren worden wakker uit hun winterslaap, zoals de egeltjes, eekhoorntjes, konijntjes ( die trouwens geen winterslaap houden, toch? )

3. Groen

Alles gaat weer groeien in de lente. Alles wordt weer mooi, en kleurrijk. Zoals de krokussen, tulpjes, blauwe druifjes, hyacinten, narcissen ( die ik het mooist van allemaal vindt ) en de sneeuwklokjes!

dit was het! Tot volgende keer!

 

 

Geef een reactie

